Hem Personbil AM-Moped Personbil & Släp Introduktionsutbildning Utbilda Dig i Simulator Om Rosa Kortet E-handel Elevcentralen

Utbilda dig i simulator

Vår personbilssimulator är ett perfekt komplement till din körkortsutbildning. Alla körövningar finns presenterade i simulatorn i tre olika steg.

Bild på bil med släpvagn

Gå igenom

- Simulatorn berättar och förklara hur du ska köra och göra i övningen.

Öva

- Med hjälp av simulatorn får du öva och träna på olika kördelar.

Mängdträna

- I steg tre får du mindre stöd av simulatorn samtidigt som du övar på uppgiften.

Alla våra inskrivna elever har fri tillgång till simulatorn. Arbeta gärna med simulatorn innan du arbetar skarpt med trafikläraren ute i bilen. Du kan även mängdträna vissa moment samtidigt som du och din trafiklärare arbetar vidare.

Har du inte möjlighet att mängdträna hemma är simulatorn verkligen ett bra verktyg.

Fördelar :

• Du arbetar i din takt och kan ta om delar du behöver repetera
  • Miljövänligare än bilen
  • Billigare än bilen
  • Mindre risk för skador
  • Simulatorn kan flera språk

För dig som redan har körkort

Vi har fått ett stort intresse för simulatorkörningen även av förare som redan har körkort. I vår personbilssimulator kan du:

• Öva på områden som du känner dig ovan med
  • Öva på moment som du tycker är extra svåra, till exempel fickparkering och backning
  • Du kan även färska upp minnet för hur du tex backar med släp. Perfekt om du inte kört så mycket släpvagn.
Boka simulatorn utan inskrivning kostar:

60 minuters körning - 250 kr inklusive moms.