Hem Personbil AM-Moped Personbil & Släp Introduktionsutbildning Utbilda Dig i Simulator Om Rosa Kortet E-handel Elevcentralen

Introduktionsutbildningen - Börja övningsköra hemma

För att få övningsköra hemma måste handledare och elever gå introduktionsutbilndingen, vi arrangerar en kurs varannan vecka. Vi går igenom regler, mål och upplägg av övningskörningen. Kursen är giltig i 5 år, är du osäker på när du gick den sist, kontakta Transportstyrelsen.

Handledare

Du kan bli handledare från det du fyllt 24 år och haft körkort i sammanlagt 5 år. Ansökan gör du via transportstyrelsen.se

Elev

Du kan gå kursen från och med att du fyllt 15 år och 9 månader.

Din kurs är giltig i fem år, har du en giltig kurs behöver du inte gå igen. Man behöver inte gå vid samma tillfälle som sin handledare/elev.

Boka Din Utbildning

I vår e-handel kan du se och boka aktuella utbildningar för både Borlänge och Leksand.

Kom ihåg att du måste anmäla/boka alla som ska delta på kursen!

Boka Här